čtvrtek 8. listopadu 2012

Kvalitní sluchátka pro CW a SSB.

Vzhledem k nedostatku slušných sluchátek k radiu jsem si je udělal. Buď jsou drahá nebo jsou to šmejdy pro tyto účely nepoužitelné plné hloubek. Zakoupil jsem za pár korun sluchátka s velkými mušlemi. Vykuchal původní neupotřebitelné měniče (asi Čína) a zahodil. Namísto nich jsem osadil malé reproduktory z GM katalogové číslo 642-029 typ LP-36CS08F. Mají 8 ohm, průměr 36 mm, 0,5W výška 4mm a přenášené pásmo 350-3500 Hz. Protože jsou menší nežli původní bakeliťáky, udělal jsem mezikroužek ze silnější pryže a ten Chemoprénem vlepil do mušle. Reproduktorky jsou rovněž přilepeny Chemoprénem. Zapojeny do série. Mikrofon mohl zůstat, byl pro SSB vyhovující. Jen napájení je vyřešeno vložením rezistoru 56 kiloohm a k němu paralelně C v hodnotě 100 K. Toto je vloženo do série s elektretem do levé mušle a přilepeno tavnou pistolí "blemtačkou". Mikrofonní konektor zůstal originál. Mám redukci pro osmikolíkový konektor-na 3,5 Jack na TRXu Sluchátkový konektor 3,5 jack dostal redukci na 6,3 Jack. Je to méně pracné než měnit konektory. Sluchátka jsou příjemná na uši, lehoučká a z původních šmejdů za babku jsou celkem kvaliní provozní sluchátka.
Reproduktorky
Sluchátka foto

2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. To bych chtěl taky umět, abych si udělal sluchátka nebo reproduktory. Já teda nejsem asi tak náročný jako vy, čímž se vás nechci dotknout samozřejmě. Stačí mi AirPody, ke kterým jsem si koupil akorát kryty na AirPody a jsem docela spokojený. Ale je pravda, že na zvuk mám doma kvalitní hi-fi soupravu, na které poslouchám vinyly. :)

    OdpovědětVymazat